Ερωτικό τρίωνο Μαγιακόφσκι Μπρικ

Οι παράλληλοι έρωτες και το τελευταίο γράμμα

Ερωτικό τρίγωνο Μαγιακόφσκι Μπρικ… Τον Ιούλιο του 1915 ο Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι θα γνωρίσει τη Λίλι Μπρικ, κατά τη διάρκεια μιας απαγγελίας του πρώτου μεγάλου ποιήματος «Σύννεφο με Παντελόνια». Ο ποιητής είναι μόλις 22 χρόνων. Η ηθοποιός και μπαλαρίνα με τα μεγάλα καστανά μάτια «σκαμμένα σαν να ‘ταν δύο τάφοι» είναι 23. Αλλά ήταν ήδη παντρεμένη με τον νομικό και έμπορο Οσιπ Μπρικ. Ακολουθεί ένα ερωτικό ντελίριο που θα διαρκέσει 13 ολόκληρα χρόνια και θα αλλάξει τις ζωές των τριών πρωταγωνιστών του. Ερωτικό τρίγωνο Μαγιακόφσκι Μπρικ

.Η Λίλι δεν θα κρύψει τίποτα από τον άντρα της. Αυτός αποδέχεται αμέσως την παρουσία του επιβλητικού Μαγιακόφσκι, όντας γοητευμένος από την ποιητική του ιδιοφυΐα. Έτσι η νεαρή ηθοποιός, ο σύζυγός της και ο επαναστάτης ποιητής, θα καταφέρουν να βρουν μια συναισθηματική αλλά και καθημερινή, οικιακή ισορροπία, καταλήγοντας να είναι αχώριστοι. Ο Οσιπ είναι ο Γάτος, η Λίλι η Ψιψίνα και ο Βλαντίμιρ το Κουτάβι.Ο ποιητής δεν σταμάτησε να γράφει στη Λίλι. Ακόμη κι όταν γνώρισε
την νεαρή Έλι Τζόουνς με την οποία απέκτησε μία κόρη.
Κατά τη διάρκεια της σχέσης τους τα γεγονότα που συνέβησαν ήταν πολλά. Ο Όσιπ αφιερώθηκε ψυχή τε και σώματι στη λογοτεχνία και μετατράπηκε σε μαικήνα και εκδότη. Ο Μαγιακόφκι πήγε να ζήσει στο σπίτι του Γάτου και της Ψιψίνας. Με την οποία μεταξύ άλλων μοιράζονταν και την κρεβατοκάμαρα.

Η αρχή του Τριωδίου

Το σπίτι των Μπρικ είχε από καιρού μετατραπεί σε μία ιδιότυπη λέσχη. Εκεί, οι παρτίδες τυχερών παιχνιδιών (μέγα πάθος του ποιητή) διαδέχονταν τις αναγνώσεις κειμένων και τις απαγγελίες ποιημάτων. Οτιδήποτε κι αν κάνουν το κάνουν και οι τρεις μαζί. Ζουν μαζί, ταξιδεύουν μαζί, πηγαίνουν διακοπές μαζί. Το Κουτάβι, η Ψιψίνα και ο Γάτος θα περάσουν μαζί ακόμα και τα χρόνια του κρύου και της πείνας. Ο Όσιπ, αν και αποκλεισμένος από οποιαδήποτε μορφή (σωματικής και μόνο) οικειότητας με τη γυναίκα του, δεν πτοείται ούτε από αυτό.

Οι τρεις τους είναι πραγματικά δεμένοι και όποτε αναγκάζονται να χωρίσουν, το μόνο που κάνουν είναι να ανταλλάσσουν γράμματα. Με αυτά εκφράζουν την «κατάφωρη ανία» και την «αθλιότητα» της απόστασης που τους χωρίζει. Και με την πρώτη ευκαιρία ξανασμίγουν. Και οι τρεις, ή έστω οι δύο απ ‘αυτούς, σε κάποιο ξενοδοχείο της Ρίγα, του Βερολίνου ή του Παρισιού.

Ερωτικό τρίγωνο Μαγιακόφσκι ΜπρικΕρωτικό τρίγωνο Μαγιακόφσκι Μπρικ

Κάποια στιγμή όμως αρχίζουν και τα προβλήματα. Καβγάδες και καταθλίψεις και κυρίως το σαράκι της αυτοκτονίας που έτρωγε τον ποιητή. Ο οποίος ύστερα από μία διακοπή δύο μηνών που παρέμεινε οικειοθελώς κλεισμένος μέσα στο σπίτι του, τον Φεβρουάριο του 1923, θα αρχίσει να γράφει ξανά στη Λίλι: «Σ’ αγαπώ, σ’ αγαπώ παρ’όλα και για όλα, σ’αγάπησα, σ’ αγαπώ και θα σ ‘αγαπώ, είτε είσαι σκληρή μαζί μου είτε είσαι γλυκιά, είτε είσαι δική μου είτε κάποιου άλλου. Όπως και να έχει εγώ θα σ’αγαπώ. Αμήν».

Ένας πολύ ταραχώδης έρωτας

Λίγο αργότερα θα αρχίσει η περίοδος των αλλαγών στη σχέση των τριών. Η Λίλι, κουρασμένη από την «αδράνεια της συνήθειας»‘ θα μπλεχτεί σε έναν πολύ ταραχώδη έρωτα για τον οποίον όμως θα ενημερώσει τον Μαγιακόφσκι. Ο ποιητής από τη μεριά του, από το Παρίσι θα πάει στο Μεξικό και μετά στις Ηνωμένες Πολιτείες, δίχως ποτέ να σταματήσει να γράφει στη Λίλι, ούτε όταν θα γνωρίσει τη νεαρή Αμερικάνα ρωσικής καταγωγής Έλι Τζόουνς, με την οποία το καλοκαίρι του ’26 θα αποκτήσει μία κόρη (την οποία συνάντησε μόνο μία φορά).

Η τελευταία κάρτα στάλθηκε από το Άμστερνταμ στις 14 Απριλίου 1930 υπογεγραμμένη από τον Όσιπ και την Λίλι και έγραφε τα εξής: «Βολοσίκ! Τι υπέροχα λουλούδια φυτρώνουν σε αυτά τα μέρη! Χαλιά κανονικά από τουλίπες, υάκινθους και νάρκισσους». Ο Μαγιακόφσκι δεν θα τη διαβάσει ποτέ γιατί εκείνη την ημέρα θα αυτοπυροβοληθεί τερματίζοντας έτσι τη ζωή του. …Θα ακολουθήσουν κι άλλοι έρωτες, αποτυχημένοι ως επί το πλείστον. Η «μοναδική οικογένεια» του ποιητή συνεχίζει να είναι αυτή που έφτιαξε μαζί με τον Όσιπ και τη Λίλι. Πιθανό ψεγάδι στη σχέση των τριών, η αποκάλυψη ότι το ζεύγος Μπρικ είχε σχέσεις με τη μυστική αστυνομία και ίσως να ήλεγχαν με αυτόν τον τρόπο τον ποιητή. Από την άλλη όμως, είναι επίσης γεγονός ότι η σοβιετική ιστοριογραφία επεδίωξε να απαλείψει την παρουσία της Λίλι από τη ζωή και την ποίηση του Μαγιακόφσκι, θεωρώντας τη μία ανούσια ιστορία.

το άρθρο αλιεύθηκε από εδώ:
https://www.mixanitouxronou.gr/
Βλαντίμιρ Μαγιακόφσκι: ο κήρυκας μιας χαμένης ουτοπίας 
Μ. Πολυδούρη: «Μην πάρεις τα μάτια σου από μένα και πνιγώ μες το σκοτάδι»
Frida Kahlo: «Τίποτα δεν είναι απόλυτο»
https://www.lifo.gr/team/book/52237
https://www.athensvoice.gr/culture/theater/80929_lilia-mprik-i-moysa-gia-magiakofski-kai-o-ponokefalos-gia-stalin

 

Share.

About Author

Γεννημένος εν έτει 1969, στην Κέρκυρα, νησί ενός ανεκπλήρωτου νόστου. Επτάχρονος μετανάστης, εγκαταστάθηκε ακουσίως στην Πάτρα, διέπρεψε ως μαθητής Κλασσικού Λυκείου, και αποφοιτήσας, σπούδασε νεοελληνική Λογοτεχνία στα Ιωάννινα. Αγάπησε τα παιδιά των άλλων, μοιράστηκε μαζί τους την αγάπη της γλώσσας, και δεν έπαψε ν’ αναζητά όσους παρέμειναν παιδιά. Η ζωή του σχοινοβατεί ακατάπαυστα πάνω στο στίχο του Μίλτου Σαχτούρη: «Εγώ κληρονόμος πουλιών πρέπει έστω και με σπασμένα φτερά να πετάω».

Leave A Reply