ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

«Τραβάμε δισεκατομμύρια φωτογραφίες. Η φωτογραφία είναι πιο ζωντανή και την ίδια στιγμή πιο νεκρή από ποτέ».Ο διάσημος σκηνοθέτης και φωτογράφος Βιμ Βέντερς, που έκλεισε τα 73 στις 14 Αυγούστου έχει πολλές αντιρρήσεις για τις κάμερες των κινητών τηλεφώνων. Πιστεύει πως έχουν επηρεάσει αρνητικά τη φωτογραφική τέχνη.Μιλώντας σε μία από τις εκθέσεις των Polaroid φωτογραφιών του δήλωσε ότι η φωτογραφία είναι αυτή τη στιγμή νεκρή και πως γι’ αυτό φταίνε τα κινητά μας τηλέφωνα.

«Το πρόβλημα με τις φωτογραφίες που είναι τραβηγμένες από τα iPhone είναι ότι δεν τις βλέπει κανείς. Ούτε κι αυτοί που τις τραβούν. Ούτε καν τις τυπώνουν».

Ποια είναι η γνώμη του για τις σέλφι; Θεωρεί ότι είναι σαν κοιτάμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. «Τραβάω κι εγώ σέλφι αλλά δεν θεωρώ ότι κάνω φωτογραφία τραβώντας τες».

 

«Τράβαγα φωτογραφίες σαν μανιακός». Ο Βιμ Βέντερς μιλά για τις Polaroids του

BUZZ 26 OCT 2017  /  Γιώργος Κρασσακόπουλος

Με αφορμή την έκθεσή τους στην the Photographers’ Gallery στο Λόνδινο.

 

Ο Βιμ Βέντερς υπολογίζει ότι τράβηξε περισσότερες από 10.000 polaroids μεταξύ του 1978 και του 1988. Όσο η καριέρα του βρισκόταν στο απόγειό της, αλλά λιγότερες από 3.500 έχουν απομείνει. «Η αλήθεια είναι ότι απλά τις χάριζες. Είχες μπροστά σου τον άνθρωπο του οποίου την φωτογραφία είχες μόλις βγάλει Ήταν σαν εκείνος να είχε περισσότερα δικαιώματα πάνω της απ΄ότι εσύ. Οι Polaroids με βοήθησαν στο να κάνω τις ταινίες μου, αλλά δεν τις έβγαζα για να τις κρατήσω. Ήταν “μιας χρήσης”

O ίδιος λέει ότι όλες οι φωτογραφίες της έκθεσής του που έχει τον τίτλο «Instant Stories» είναι τραβηγμένες σε μια περίοδο. Όταν «δεν υπήρχε θλίψη και θυμός, δεν υπήρχε τίποτα παρά μόνο αθωότητα. Όχι μόνο από μένα, αλλά από όλους γύρω μου. Οι ταινίες που κάναμε τότε γίνονταν από την μια μέρα στην άλλη. Δίχως ιδιαίτερη σκέψη. Τις κάναμε με το ένστικτο. Κάπως έτσι τράβαγα κι αυτές τις φωτογραφίες».

 

Δείτε ακόμη: «Tokyo-Ga». Οταν ο Βιμ Βέντερς «επισκέφθηκε» τον Γιασουτζίρο Οζου

wim wenders polaroids 607

Ο Βέντερς πήρε την πρώτη του φωτογραφική μηχανή ως δώρο από τον πατέρα του. Τότε ήταν παιδί στο Ντίσελντορφ.  Όμως, ακόμη κι αν τραβά φωτογραφίες όλη του τη ζωή δεν θεωρεί τον εαυτό του φωτογράφο. Κι ομολογεί ότι ήταν διστακτικός όταν η γκαλερί τον προσέγγισε να εκθέσει τις Polaroids του. «Το νόημα σε αυτές τις Polaroids δεν είναι στις ίδιες τις φωτογραφίες. Είναι στις ιστορίες πίσω τους. Γι αυτό και η έκθεση ονομάζεται «Instant Stories». Ο κατάλογος της έκθεσης είναι περισσότερο ένα βιβλίο με ιστορίες παρά ένα φωτογραφικό βιβλίο».

Ιστορίες που περιλαμβάνουν ανθρώπους όπως ο Ντένις Χόπερ, ο Ρόμπι Μϊλερ, ο Χάρι Ντιν Στάντον, η Ανι Λίμποβιτς ή η Πάτι Σμιθ στην οποία ο Βέντερς χάρισε την παλιά του Polaroid μηχανή. Όταν αγόρασε καινούρια.

Ιστορίες από μια εποχή που μοιάζει τόσο μακρινή και ξεθωριασμένη όσο οι φωτογραφίες του από τότε.

wim wenders polaroids 607

wim wenders polaroids 607

wim wenders polaroids 607

wim wenders polaroids 607

wim wenders polaroids 607

 

σχετικοί σύνδεσμοι: https://www.epimithio.gr/se-iho-plagio/sebastiao-salgado-o-aspromavros-yiteytis/2019/

Το αλάτι της γής, των Βιμ Βέντερς και Τζουλιάνο Σαλγάδο

Share.

About Author

Γεννημένος εν έτει 1969, στην Κέρκυρα, νησί ενός ανεκπλήρωτου νόστου. Επτάχρονος μετανάστης, εγκαταστάθηκε ακουσίως στην Πάτρα, διέπρεψε ως μαθητής Κλασσικού Λυκείου, και αποφοιτήσας, σπούδασε νεοελληνική Λογοτεχνία στα Ιωάννινα. Αγάπησε τα παιδιά των άλλων, μοιράστηκε μαζί τους την αγάπη της γλώσσας, και δεν έπαψε ν’ αναζητά όσους παρέμειναν παιδιά. Η ζωή του σχοινοβατεί ακατάπαυστα πάνω στο στίχο του Μίλτου Σαχτούρη: «Εγώ κληρονόμος πουλιών πρέπει έστω και με σπασμένα φτερά να πετάω».

Leave A Reply